Marqt Gelderlandplein

maart 3, 2016

KAS Versgeplukt is bekend van zijn flagshipstore in de Markthal van Rotterdam. Oprichter Ton Kester: “Wij willen bloemen en planten van Hollandse bodem op een nieuwe manier naar het publiek brengen. Hartstikke vers, met exclusiever aanbod, fris geschikt en voor een leuke prijs. Bij Marqt, de supermarkt voor duurzame dagelijkse boodschappen, voelen wij ons prima thuis.”


KAS is van de kwekers

KAS Versgeplukt is de winkelketen van de kwekers zelf. In hun eigen verkooppunten brengen ze de bloemen direct uit de kas naar de gebruiker. Daar komen geen handelaren of veiling meer aan te pas. “En het zijn Nederlandse kwekers, dus de aanvoerlijnen zijn super kort.” Ton Kester, zelf van oorsprong kweker, zag zijn collega-kwekers de band met de consument kwijtraken. “Er zitten zoveel stapjes tussen tegenwoordig. Geen kweker die weet wat een consument écht wil. Geen schijn van kans dat een consument iets kan ‘terugzeggen’ tegen een kweker. Dat is niet gezond.”

De kwekers van KAS hebben nu vijf eigen verkooppunten, waaronder de flagshipstore in de Rotterdamse Markthal. “De bloemen komen direct uit de kas en de kweker komt vaak een dagje in de winkel buurten om kennis te maken met de klanten die de bloemen uiteindelijk thuis neerzet. Dat werkt als een trein.”

 

Marqt, Gelderlandplein

Bloemen zijn een versproduct en Marqt is een supermarkt voor de dagelijkse verse boodschappen. Een logische combinatie dus. Vooral ook omdat Marqt zich richt op duurzaamheid en eerlijkheid van het product. Bij Marqt vind je geen massaproductie. Klanten van Marqt kiezen hun boodschappen zorgvuldig uit. “Met onze kwekers uit Nederland doen wij precies hetzelfde. Hun duurzaamheid is gegarandeerd omdat ze volgens Nederlandse regels kweken. Er zijn er ook die uitsluitend aardwarmte gebruiken, of CO2 van de Maasvlakte of experimenteren met verdelingsmiddelvrije kweek.”

 

Freesia’s, tulpen en narcissen en ‘de Keus van KAS’

“Omdat wij op 5 maart bij Marqt startten zijn er nu vooral Freesia’s, Tulpen en Narcissen in onze kas. En natuurlijk ‘de Keus van KAS’. Dat zijn boeketten in verschillende prijsklassen samengesteld uit het aanbod van de week.”