Wij zijn er voor u!

30-10-2022

Wist u dat wij nog steeds de mooiste planten bij u op kantoor plaatsen. Zeker in een tijd dat op kantoor zijn niet meer vanzelfsprekend is, zijn planten van grote toegevoegde waarde!

Wat denkt u bijvoorbeeld van deze schoonheden van Fachjan?

IMG_9033.JPGIMG_8599.JPG


KAS Versgeplukt is bekend van zijn flagshipstore in de Markthal van Rotterdam. Oprichter Ton Kester: “Wij willen bloemen en planten van Hollandse bodem op een nieuwe manier naar het publiek brengen. Hartstikke vers, met exclusiever aanbod, fris geschikt en voor een leuke prijs. Bij Marqt, de supermarkt voor duurzame dagelijkse boodschappen, voelen wij ons prima thuis.”


KAS is van de kwekers

KAS Versgeplukt is de winkelketen van de kwekers zelf. In hun eigen verkooppunten brengen ze de bloemen direct uit de kas naar de gebruiker. Daar komen geen handelaren of veiling meer aan te pas. “En het zijn Nederlandse kwekers, dus de aanvoerlijnen zijn super kort.” Ton Kester, zelf van oorsprong kweker, zag zijn collega-kwekers de band met de consument kwijtraken. “Er zitten zoveel stapjes tussen tegenwoordig. Geen kweker die weet wat een consument écht wil. Geen schijn van kans dat een consument iets kan ‘terugzeggen’ tegen een kweker. Dat is niet gezond.”

De kwekers van KAS hebben nu vijf eigen verkooppunten, waaronder de flagshipstore in de Rotterdamse Markthal. “De bloemen komen direct uit de kas en de kweker komt vaak een dagje in de winkel buurten om kennis te maken met de klanten die de bloemen uiteindelijk thuis neerzet. Dat werkt als een trein.”

 

Marqt, Gelderlandplein

Bloemen zijn een versproduct en Marqt is een supermarkt voor de dagelijkse verse boodschappen. Een logische combinatie dus. Vooral ook omdat Marqt zich richt op duurzaamheid en eerlijkheid van het product. Bij Marqt vind je geen massaproductie. Klanten van Marqt kiezen hun boodschappen zorgvuldig uit. “Met onze kwekers uit Nederland doen wij precies hetzelfde. Hun duurzaamheid is gegarandeerd omdat ze volgens Nederlandse regels kweken. Er zijn er ook die uitsluitend aardwarmte gebruiken, of CO2 van de Maasvlakte of experimenteren met verdelingsmiddelvrije kweek.”

 

Freesia’s, tulpen en narcissen en ‘de Keus van KAS’

“Omdat wij op 5 maart bij Marqt startten zijn er nu vooral Freesia’s, Tulpen en Narcissen in onze kas. En natuurlijk ‘de Keus van KAS’. Dat zijn boeketten in verschillende prijsklassen samengesteld uit het aanbod van de week.”


Aardwarmte

Aardwarmte 19-02-2016

Globe Plant aardwarmte.png


Valentijn

Valentijn 29-01-2016

Barney the Boxing Barber heeft zijn barbiersopleiding gedaan bij The Old School, het opleidingshuis van de leukste barbier van Rotterdam: Schorem.

Speciaal voor Valentijn 2016 komt Barney twee dagen naar KAS Versgeplukt in de Markthal. Koop je bij ons een flinke bos rozen voor je geliefde (vanaf € 30,-), dan krijg je een complete Hot Towel Shave (normaal €20) van ons cadeau.
Barney noemt zijn scheerkunst: An old fashion close shave with a modern twist.

Zaterdag 13 februari van 12.00 tot 16.00 en Zondag 14 februari van 13.00 tot 17.00 uur.

Buy Roses for your love | The great Shave giveaway


Dag van de Tulp

Dag van de Tulp 11-01-2016

Hebt u aan het begin van de winter geen bollen geplant? Geen probleem, bij KAS koopt u de mooiste tulpen, narcissen, hyacinthen. Eigenlijk alle mogelijke voorjaarsbloeiende bolbloemen.

Kom op 16 januari naar de Markthal voor de Nationale Tulpendag. Wij hebben tulpen met en zonder bol.


Martijn van der Ende kweekt de Amaryllis in het familiebedrijf Van der Ende Flowers in Maasdijk. Anjerkwekerij Nieuwland van Chris Doelman levert de anjers. En de Anthuriums worden geleverd door Klaas van der Spek van telersvereniging Anthogether in Moerkapelle.

Schitterende bloemen, door onze florista's mooi gecombineerd, direct van de kwekers bij u thuis.

IMG-20151202-WA0003.jpg IMG-20151202-WA0004.jpg IMG-20151202-WA0005.jpg


Een teler van Cymbidiums hadden wij nog niet. Met de komst van Leo Zwinkels is het prachtige assortiment van KAS Versgeplukt uitgebreid met een bijzondere bloem voor de wintermaanden.

Van 29 december tot 10 januari zullen wij de cymbidiums extra aanprijzen.

Zwinkels en zijn collega's bieden prachtige hangende cymbidiums die je thuis in een hangpot of op een hoge kast kunt zetten. En uiteraard zijn er ook snij cymbidiums voor in onze boeketten.
De cymbidiums zijn het hele jaar verkrijgbaar, maar vooral in de winter.


De Kerstman heeft een auto vol sfeer vooruit gestuurd. Tot 20 december Tot 20 december is onze winkel in de Markthal in Kerstsfeer: kerststerren (poinsettias), kleurige kalanchoës en kerstdecoratie.

Kies je eigen kleur voor Kerst bij KAS
Paars, Wit of Rose, bij KAS krijg je Kerststerren in meer kleuren dan alleen rood. Onze kweker Sander Verbeek van SV.CO heeft ze bij ons neergezet.

Een van oorsprong tropisch plantje met een grote naam (Kalanchoë Blossfeldiana) is de andere échte winterbloeier bij KAS deze weken.
Ook deze is in vele kleuren verkrijgbaar: wit, rood, geel, oranje, paars, roze. Ze komen zelfs met gemengde kleuren voor.


Sam Ruijter teelt tulpen en helpt tegelijkertijd de natuur een handje. In samenwerking met de Vlinderstichting zoekt hij naar een betere balans tussen mooie tulpen, nuttige insecten en plagen. Zaterdag (21 november) komt hij jou in de Markthal vertellen hoe hij dat doet. En kun jij hem vertellen of je deze duurzame tulpen net zo mooi vindt.

Tulpen zijn kwetsbare bloemen. Bloemenziektes en kruipende beestjes grijpen bij het minste of geringste hun kans. Dus gebruikt de traditionele tulpenteelt in Holland bestrijdingsmiddelen.

Van alle verkochte 'Tulpen van Sam' wordt een deel van de opbrengst gedoneerd aan de Vlinderstichting.


Met KAS op de Kop van Zuid hebben we een vierde locatie met veel traffic. Naast onze flagshipstore in de Markthal en twee shop-in-shops bij Sissy-Boy vestigingen in Heemsteden en Den Haag. Bij TRIBES zitten wij aan de passage Galleria, waar het metrostation Wilhelminaplein uitkomt, met de Rechtbank en de Belastingdienst. Een eindje verderop de Hogeschool Inholland en aan de overkant het nieuwe LUXOR. Zo’n hard werkende hoek van de stad geven wij met KAS graag een beetje sfeer.


“Bij Sissy-Boy vinden wij jonge mensen met een eigen smaak die op zoek zijn naar een product met inhoud. Niet het geijkte bloemetje, maar een boeket met het beste dat onze kwekers te bieden hebben. Je kunt dat boeket ook zelf samenstellen onder begeleiding van onze ‘florista’s’. Omdat onze kwekers graag experimenteren vind je bij ons echt de betere bloemen.”

Sissy-Boy past bij ons
“De uitstraling van Sissy-Boy is ‘lifestyle’. Zij hebben 40 winkels in de Benelux en hebben ons uitgenodigd vier maanden lang een selectie van ons aanbod bij hen neer te zetten. Sissy-Boy herkent zich in de formule die wij in onze flagshipstore in de Markthal aan het uitbouwen zijn. En wij herkennen ons in het lifestyle-aanbod van Sissy-Boy.” KAS Versgeplukt krijgt een shop-in-shop waar de eigen bloemisten de klanten – en de nieuwe collega’s van Sissy-Boy – zullen helpen. Sissy-Boy voert in ieder geval de boeketten uit de collectie ‘Keus van KAS’. Daarnaast zal het mogelijk zijn boeketten naar keuze samen te stellen.

KAS Versgeplukt slaat zijn vleugels uit
“Te duur, oubollig en niet altijd even vers. Traditionele bloemisten doen iets verkeerd. Daarom begonnen wij een eigen merk in bloemen en planten, die direct van enkele tientallen deelnemende kwekers komen.” Rossen: “Nu onze flagshipstore in de Markthal van Rotterdam draait is het tijd de vleugels uit te slaan. Want behalve kwaliteit voor de consument willen wij ook een nieuwe manier van verkoop voor de kwekers neerzetten.
De ontmoetingen tussen kwekers en consumenten die wij in de Markthal meemaken zijn enorm inspirerend. De klant krijgt het verhaal van de bloem en de kweker krijgt direct te zien en horen wat zijn bloem voor de klant betekent. Die wisselwerking ontbreekt teveel in de traditionele keten. Bij KAS Versgeplukt leven wij er van.”


Creatief bij KAS

Creatief bij KAS 19-08-2015

Maak je eigen Creatie van KAS

Vrijdagavond 4 september maken onze 'florista's' opnieuw tijd vrij om instructie en uitleg te geven voor uw eigen 'Creatie van KAS'. Om ZEVEN uur bent u welkom om zelf uw bloemen te kiezen en te schikken. Wij leggen u alles uit over het samenstellen van deze persoonlijke boeketten. Bij een besteding van meer dan € 20,- geven wij u 50% korting op de bijpassende vaas.

Wekelijks maken wij 'De Keus van KAS', met een selectie van de mooiste bloemen van die week. Of wij maken een boeket naar uw keuze. Vrijdagavond kunt u helemaal zelf aan de gang.
In samenwerking met World of Drinks - onze buren in de Markthal.

Wilt u er bij zijn? Stuur ons dan een e-mailtje op markthal@versgeplukt.nl
Meld u snel aan, want het aantal plaatsen is beperkt.


De meiden van KAS Versgeplukt hebben er een hele middag aan gewerkt: het grootste Moederdagboeket van Rotterdam. Opgemaakt met bijna 1.000 bloemen. Speciaal samengesteld met de bloemen van tien van de kwekers van KAS. “Wij wilden hem eerst op zaterdag 9 mei aan een van onze vaste klanten cadeau doen, maar hij is eigenlijk te groot om mee naar huis te nemen.”

Het reuzenboeket is zoals het er nu staat onverkoopbaar. Het steekt ruim een meter boven
de vaas uit en heeft een omtrek van een meter of vier. Er zijn ongeveer 1.000 bloemen in
verwerkt. “Iedere maand geven wij een speciaal boeket cadeau aan een van onze vaste
klanten, jammer genoeg kunnen we dat niet met deze doen.” In plaats daarvan zet KAS tot
en met Moederdag 10 mei ‘kleine zusjes’ van het reuzenboeket neer voor de
verkoop. “En we maken één extra grote kopie om cadeau te doen aan één van onze vaste
klanten.”

Lisa, Ellen, Chantal en Jantine zagen afgelopen donderdag de bloemen met honderden tegelijk aangeleverd worden: Astilbe, Freesia, Roos, Germini, Amaryllis, Gerbera, Lisianthus, Alstroemeria, Strelitzia en Zantedeschia. “Dit is niet zomaar een boeket, dit is heel bijzonder.” Jantine van Bruggen, vaste kracht van KAS Versgeplukt in de Markthal, legt uit waarom het dit boeket móest worden: “KAS is een conceptstore van kwekers. Die leveren ons extreem verse bloemen. En zij leveren ons de bloemen waar zij het meest van houden. Geen doorsnee, maar exclusieve bloemen, die nog niet in grote getalen op de veiling te krijgen zijn. Die bloemen laten zij zien met dit reuzenboeket.”




Theodoor Leenen en zijn zoon Martijn kweken narcissen en andere bolgewassen. Maar ze zijn ook veredelaars. Hun narcissen kom je niet zomaar in iedere bloemenwinkel tegen. "De gewone gele narcis kennen we nu wel, wij willen ze in andere formaten en kleuren maken."

Het is ze al gelukt om narcissen te maken met een vuistgrote bloem. Ze veredelden narcissen met meer, kleine bloemen en met grote meerbladige bloemen. Met de kleur roze zijn ze 'op de helft': een bloem met een roomkleurig blad en een roze trompet.

Alleen bij KAS verkrijgbaar.


... Marrokaanse munt, Oregano Hot&Spicy, Citroentijm, Bieslook en Rozemarijn; volop aandacht voor smaak bij KAS Versgeplukt!
Tot en met 12 maart haalt u deze bijzondere smaken uit onze kruidentuin in de Markthal.

De winnaar van het gratis boeket is deze maand Joanne uit Den Haag.

En u krijgt de groeten van onze kruidenkwekers van Globeplant
Johan, Vera en Paul Grootscholten


Maak vrijdag of zaterdag je Valentijns-selfie bij ons met de prachtige 'Red Naomi'-rozen van Nouweland en maak kans op een gratis boeket.

Ons promotieteam is zaterdag de hele dag op stap om losse rozen te verkopen. Als je er van hen een meeneemt krijg je € 5,- korting op ieder boeket dat je daarna in de Markthal komt kopen.


Dit boven mailtje ontvingen wij deze week:

"Iedere maandagmiddag is het voor Omamieke, Alec en Anna een feestje. Uit school (die in de Markthal kijkt)  we lopen  door de Markthal en maken een praatje met Gerdien, Jantine of de andere leuke bloemenverkoopsters van KAS. We kopen een bloemetje voor papa en mama en gaan dan rustig naar huis voor een kopje thee. Bedankt allemaal voor dit leuke ritueel. tot maandag. (misschien is de nieuwe baby dan al geboren en kopen we mooie bloemen voor de baby)"

Als de baby is geboren krijg jullie van ons een bosje cadeau.

Groeten,
Gerdien, Jantine en de andere leuke bloemenverkoopsters


Verras jouw geliefde met een prachtig boeket bloemen of mooie rozen!!

Bestel ze nu voor Valentijnsdag en ontvang 10% korting op je aankoop.


Buiten is het nog koud en nat maar bij KAS in de Markthal is de lente begonnen.
We hebben de mooiste voorjaarsbloemen en kleuren waar iedereen vrolijk van wordt.


Voor KAS werd de opening van de nieuwe Rotterdamse Markthal door koningin Maxima een extra bijzondere belevenis. De arrangeur van KAS - met een bijzonder assortiment aan bloemen direct van de kweker - verzorgde het officiële openingsboeket van Hare Majesteit. Onder de naam KAS delen een aantal kwekers hun passie voor bloemen met de consument. Kasvers geplukt, zo in de vaas. KAS staat voor een bijzonder en niet-alledaags aanbod van bloemen en planten in De Markthal. Voor de koningin is gekozen voor een arrangement in groen en wit. De vormgeving van het boeket is stoer en fris gehouden, met een sprankelende uitstraling.

Bron: greenport-aalsmeer.nl


Koningin Maxima was aanwezig tijdens de opening van KAS in Markthal Rotterdam. Op de achtergrond ziet u de Opti-flor Phalaenopsis.
-------------------------------------
Queen Maxima was present at the opening of KAS Market Hall in Rotterdam. On the background you can see the Opti-flor Phalaenopsis.


Bron: Opti-flor


KAS is uiteraard ook heel actief op Facebook.
Bezoek daarom onze pagina en "vind ons leuk" om direct op de hoogte te zijn van alles omtrent "KAS".

 


Het aftellen is begonnen, over precies één maand opent de Markthal haar deuren! Vandaag zijn de ondernemers begonnen met de afbouw van de versunits. Zijn jullie ook zo benieuwd naar het eindresultaat?


De pers heeft er al veel aandacht aan besteed, op 1 oktober gaan de glazen deuren van de grootste versmarkt van de Benelux, de Markthal Rotterdam aan de Blaak, met koninklijk geweld open !

KAS, multi-channel retail
KAS, een initiatief o.a. van een groep kwekers, zal daar met een dubbele stand vertegenwoordigd zijn. KAS is het eerste merk in de bloemenmarkt gericht op consumenten in Nederland. Deze retailformule zal inspelen op de veranderende vraag van de consument. KAS richt zich op de groep klanten die niet als vanzelfsprekend bloemen kopen: vanaf eind 20, wonend en werkend in de grotere steden, op convenience ingesteld, weinig tijd maar wel geïnteresseerd in een stukje natuur, geur & kleur in huis en als cadeau ! En dat betekent naast fysieke locaties, daar waar die klanten zijn en komen, ook online: kortom multi-channel !

Traditionele branche
Zowel de productie als de retail aanpak in de bloemen en plantenbranche is traditioneel ingesteld: de producten worden in de markt gepusht, en de bloemisten kijken nauwelijks een week vooruit en houden hun administratie over wat verkocht wordt op productniveau maar zeer beperkt bij.
De supermarkten spinnen er garen bij: hun marktaandeel groeit snel ten koste van de bloemistenwinkels en stallen, waarvan het aantal vestigingen de laatste 4 jaar met 20% is gekrompen. Maar ook aan de inkoopkant versterken de supermarkten hun positie en slaan in toenemende mate de kleinere kwekers en veiling over.
Het resultaat laat zich raden: uitgeholde marges voor beide kanten van het retailspectrum.

KAS doet het anders
KAS richt zich op echte innovatie: Kwekers en veredelaars gaan zelf de winkel in en ervaren wat de consument eigenlijk wil ! De nieuwste producten kunnen direct uitgetest worden zonder die omslachtige weg via inkopers van tuincentra en supermarkten. Via zoekgedrag van consumenten op de WebShop zien ze direct welke producten, kleuren etc. scoren en welke niet. De echte innovatie zit in de informatie achter de schermen: het constant monitoren van resultaten op productniveau, waardoor concept- en product-development een voortdurend proces worden.
Voor de consument zal het ook als vernieuwend ervaren worden: seizoensgerichte en voortdurend actiematige aanpak van aanbod en presentatie. Video-assistence op de WebShop, apps die bestellen vanuit trein of werk uiterst simpel maken en de verpakking zo makkelijk mogelijk: geen gedoe ! En door het inkorten van de keten: hogere marges voor de kwekers en versere producten voor de consument.

kas_nieuw.jpgDoor TEBONT DESIGN www.tebont.nl

Crowdfunding
Om KAS nu te kunnen lanceren is er de afgelopen jaren al meer van € 1,3 miljoen geïnvesteerd. Onze ambitie is groot en het (inter)nationaal uitrollen van het concept hoort daar bij. De pilot KAS Markthal gaat 1 oktober van start.
KAS start deze week met een crowdfunding actie om investeerders te interesseren te participeren in het ontwikkelen van de WebShop en een KASapp.
Graag attendeer ik jullie op de site van Symbid.com, de grootste equity-crowdfund facilitator in Nederland en onze partner in deze.  Onze bid staat op: https://www.symbid.nl/ideas/5788-kas-vers-geplukt-nl
Alle informatie over het concept, het rendement op de investeringen en de bestedingen staan er opgeslagen.

Graag jullie feed back.

Bron: http://www.jeroenrossen.blogspot.nl/